2015-05-12

Statut

UCHWAŁA Nr  IV/19/2010

RADY MIEJSKIEJ w JEDLICZU

 

z dnia 29 grudnia 2010 r.

 

zmieniająca Uchwałę Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu

 z dnia 15 września 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej

pod nazwą: „Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu”

i nadania statutu tej jednostce

oraz wprowadzająca tekst jednolity Statutu

Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jedliczu.

 

 

            Napodstawie art. 7 ust. 1 pkt 10, art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt 9 lit. h) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.) oraz art. 11  ust. 1 i 2, art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009  r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

 

 

Rada Miejska w Jedliczu

uchwala, co następuje:

 

 

§ 1. 1.W uchwale Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 15 września 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: „Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu” i nadania statutu tej jednostce, wprowadza się następujące zmiany:

1)    § 2 w/w Uchwały Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu, otrzymuje brzmienie: „Uchwala się Statut Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały”.

2)    Traci moc załącznik do Uchwały Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 15 września 2003 r. stanowiący Statut Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jedliczu.

2.    Pozostałe zapisy Uchwały Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 15 września 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: „Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu” i nadania statutu tej jednostce, pozostają bez zmian.

 

§ 2.Traci moc Uchwała Nr LVI/306/2009 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 26 czerwca 2009 r. zmieniająca Uchwałę Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia
15 września 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: „Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu” i nadania statutu tej jednostce oraz wprowadzająca tekst jednolity Statutu Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jedliczu

 

§3.Uchwala się tekst jednolity Statutu Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jedliczu, stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 4.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Jedlicze.

 

§ 5.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     Przewodniczący Rady

 

                                                                                                    Piotr Krawczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr  IV/19/2010

Rady Miejskiej w Jedliczu

z dnia 29 grudnia 2010 r.

 

STATUT

GMINNEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W JEDLICZU

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne.

 

§ 1.

 

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w  Jedliczu działa na podstawie:

1.    Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.)

2.    Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009  r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

3.    Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),

4.    Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz.1458),

5.    Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.),

6.    niniejszego Statutu,

7.    innych ogólnie obowiązujących przepisów prawa.

 

§ 2.

 

1.     Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji jest jednostką organizacyjną Gminy Jedlicze nie posiadającą osobowości prawnej.

2.     Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji tworzy, łączy, przekształca i likwiduje Rada Miejska w Jedliczu.

 

§ 3.

 

1.     Siedziba Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji znajduje się w Jedliczu przy ulicy Kościuszki 1.

2.     Terenem działania Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest obszar Gminy Jedlicze.

 

§ 4.

 

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji jest jednostką budżetową, a jego zasady gospodarki finansowej określają obowiązujące przepisy ustawy o finansach publicznych.

 

§ 5.

 

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i adresem siedziby.

 

 

Rozdział II

Przedmiot i zakres działania Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

 

§ 6.

 

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji powołany jest do realizacji zadań własnych gminy Jedlicze w zakresie kultury fizycznej, sportu, rekreacji sportowej i rehabilitacji ruchowej.

 

§ 7.

 

Do zakresu działania należy, w szczególności:

1.      Udostępnianie bazy sportowej i rekreacyjnej:

a.     placówkom oświatowym do prowadzenia swojej statutowej działalności,

b.     klubom sportowym,

c.     organizacjom społecznym i zawodowym,

d.     osobom indywidualnym.

2.      Podejmowanie działań zmierzających dla wykorzystania Ośrodka w celach upowszechniania kultury fizycznej i sportu ze szczególnym uwzględnieniem szkół, dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych.

3.      Upowszechnianie różnych form kultury fizycznej oraz usług sportowo – rekreacyjnych.

4.      Organizacja imprez i zawodów sportowych.

5.      Propagowanie sportu i rekreacji na terenie Gminy Jedlicze.

6.      Popularyzacja walorów rekreacji ruchowej.

7.      Współpraca ze szkołami i klubami sportowymi z terenu Gminy. Koordynacja
i organizacja szkoleń w różnych dyscyplinach sportu oraz zajęciach sportowo – rekreacyjnych i rehabilitacyjnych.

8.      Zapewnienie wykwalifikowanej kadry do organizacji szkoleń sportowych, rekreacji
i rehabilitacji.

9.      W miarę posiadanych możliwości dążenie do rozwoju bazy sportowo – rekreacyjnej oraz poszerzanie zakresu działania i świadczonych usług.

10.   Właściwa eksploatacja i konserwacja obiektów.

11.   Wykonywanie innych zadań określonych w planie finansowym Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji lub zleconych przez Burmistrza Gminy.
 

 

 

 

§ 8.

 

Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji może prowadzić działalność w zakresie rekreacji ruchowej poprzez tworzenie sekcji sportowych dla dzieci i młodzieży.

 

§ 9.

 

Szczegółowe zasady korzystania z obiektów sportowych, w tym zasady odpłatności określa Burmistrz Gminy Jedlicze w drodze zarządzenia na wniosek Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

 

 

Rozdział III

Organizacja Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

 

§ 10.

 

Bieżący nadzór nad działalnością Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz realizacją zadań Gminy wykonywanych przez GOSiR sprawuje Burmistrz Gminy Jedlicze.

 

§ 11.

 

1.      Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji kieruje Dyrektor, którego zatrudnia
i zwalnia Burmistrz Gminy. Burmistrz Gminy wykonuje również wszelkie inne czynności z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

2.      Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji powołuje i odwołuje Burmistrz Gminy Jedlicze na czas określony 4 lat. Powołanie może nastąpić w drodze konkursu, przy zastosowaniu przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.

3.      Konkurs ogłasza, ustala jego regulamin oraz powołuje komisję konkursową Burmistrz Gminy.

4.      Rozstrzygnięty konkurs stanowi podstawę do nawiązania stosunku pracy pomiędzy Burmistrzem Gminy a Dyrektorem Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

5.      Rozwiązanie stosunku pracy z Dyrektorem Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji następuje na zasadach określonych w przepisach ustawy Kodeks pracy.

 

 

§ 12.

 

1.      Dyrektor zarządza Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji i zapewnia wykonywanie jego zadań, ustala jego organizację wewnętrzną i reprezentuje go na zewnątrz.

2.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji działa jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Gminy.

3.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji wykonuje swoje zadania przy pomocy pracowników zatrudnionych w GOSiR.

4.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji odpowiada za prawidłową realizację powierzonych GOSiR zadań.

5.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest uprawniony do wydawania zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych oraz wprowadzania regulaminów, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

6.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji zatrudnia i zwalnia w imieniu GOSiR pracowników oraz dokonuje wobec nich innych czynności z zakresu prawa pracy.

7.      Prawa i obowiązki pracowników zatrudnionych w Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji regulują w szczególności przepisy o pracownikach samorządowych.

 

§ 13.

 

Działalność Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji regulują szczegółowo następujące akty  wewnętrzne, ustalone przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w formie zarządzenia:

a.    Regulamin organizacyjny,

b.    Instrukcja obiegu dokumentów,

c.    Inne regulaminy, instrukcje i zarządzenia.

 

 

Rozdział IV

Działalność finansowa Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji

 

§ 14.

 

1.      Zasady gospodarki finansowej Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji regulują przepisy ustawy o finansach publicznych.

2.      Gospodarka finansowa Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji realizowana jest według zasad obowiązujących jednostkę budżetową.

3.      Podstawą gospodarki finansowej Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest roczny plan finansowy, tj. plan dochodów i wydatków opracowany przez Dyrektora GOSiR zatwierdzony przez Burmistrza Gminy.

4.      Dochody oraz wydatki Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji objęte są budżetem Gminy Jedlicze.

5.      W planowaniu, rachunkowości, ewidencji i sprawozdawczości Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji stosuje przepisy obowiązujące dla jednostek budżetowych, w tym przepisy ustawy o rachunkowości.

6.      Działalność ośrodka finansowana jest, w szczególności ze środków Gminy Jedlicze oraz innych prawem dopuszczonych źródeł.

7.      Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji posiada odrębny rachunek bankowy.

8.      Obsługę kadrową oraz finansowo – księgową Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji prowadzi we własnym zakresie.

 

 

 

 

§ 15.

 

1.      Zasady wynagradzania pracowników Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji ustala Dyrektor GOSiR zgodnie z przepisami dotyczącymi wynagradzania pracowników samorządowych.

2.      Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji opracowuje Regulamin wynagradzania pracowników wraz z zasadami premiowania i nagradzania.

3.      Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji zarządza i gospodaruje mieniem powierzonym przez Gminę i zapewnia jego prawidłową eksploatację.

4.      Czynności związane ze zwykłym zarządem mieniem przekazanym Gminnemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji wykonuje Dyrektor GOSiR w granicach udzielonego pełnomocnictwa.

5.      Dyrektor jest uprawniony do podejmowania decyzji w ramach zwykłego zarządu. Działalność wykraczająca poza zakres zwykłego zarządu wymaga pełnomocnictwa szczególnego udzielonego przez Burmistrza Gminy.

 

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

 

§ 16.

 

1.      Zmiana treści statutu może nastąpić w tym samym trybie co jego ustanowienie, tj. na mocy uchwały Rady Miejskiej w Jedliczu.

2.      W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące.

 

 

 

 

                                                                                                 Przewodniczący Rady

 

                                                                                                          Piotr Krawczyk

 

 

  

UCHWAŁA Nr  VI/27/2011

RADY MIEJSKIEJ w JEDLICZU

 

z dnia 25 stycznia 2011 r.

 

zmieniająca Uchwałę Nr IV/19/2010 Rady Miejskiej w Jedliczu

z dnia 29 grudnia 2010 r. zmieniającej Uchwałę Nr X/102/2003 Rady Miejskiej

w Jedliczu z dnia 15 września 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki

budżetowej pod nazwą: „Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu”

i nadania statutu tej jednostce oraz wprowadzającej tekst jednolity

Statutu Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jedliczu.

 

            Napodstawie art. 7 ust. 1 pkt 10, art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt 9 lit. h) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.) oraz art. 11  ust. 1 i 2, art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009  r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

 

 

Rada Miejska w Jedliczu

uchwala, co następuje:

 

 

§ 1. 1. W Statucie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jedliczu stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr IV/19/2010 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 29 grudnia 2010 r. zmieniającej Uchwałę Nr X/102/2003 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 15 września 2003 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą: „Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu” i nadania statutu tej jednostce oraz wprowadzającej tekst jednolity Statutu Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji wprowadza się następuje zmiany:

1)    w § 11 Statutu dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. W przypadku nie wyznaczenia przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji swojego zastępcy oraz nie określenia zakresu jego uprawnień i obowiązków, Zastępcę Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji wyznacza Burmistrz Gminy Jedlicze, który określa zakres jego uprawnień i obowiązków.”

2. Pozostałe zapisy uchwały nie ulegają zmianie.

 

§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Jedlicze.

 

§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                                   Przewodniczący Rady

                                                                                                                         

                                                                                                          Piotr Krawczyk

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..